Tuesday, March 8, 2011

aku pergi US beb~~

hye hello semua,,,
kali ni nak kongsi ngan u ollz i ade pergi US aritu,,,
haaaa,,,jangan jeles loh,,,
aku ngan clazmate aku buat trip to US tau,,,
US tu ade lah UNIVERSAL STUDIO ye, bukan UNITED STATE,,,(rase tertipo tak???tak kan~~)
  • kiterorang pergi lepak Johor dulu Jumaat tu,bertolak dlm 0830 camtu la,,,then berhenti isi minyak(perot)dulu-lapor tak payah cakap la,,,





cumel kan amoi tito~~
  • then lepas isi perot,perjalanan di teruskan ke Johor,,,sepanjang perjalana aktiviti yang paling pemes adalah TIDUR-





  • sampai je kat Johor kiterorang terus check in hotel dulu,simpan barang,rehat2 jap kat blk,then g lunch-jalan kaki je mencari kedai makan,,,
  • so lepas makan,sesi rehat kan badan lagi sekali,memandangkan petang tu hujan so petang tu tak da apalah nak buat kan,,,
  • malam pula nak lepak Danga Bay,,,so kiterorang g makan kat Singgah Selalu near by da Danga Bay lah,,,

tengah bersiap nak kluar~~







milo agar2 resepi chaer~~

  • lepas makan konyang2,pergi lepak danga bay,,,ade lah cam funfair kecil kecilan,,,ada yang excited nak main,and prof mus cakap-"ala kat US esok bleh main,dah bayar dah pun,ni nak main kene bayar lagi",,,so kiterornag pon tak main la,,,just ada tu lepas gian main bumper car,,,










  • lepas abis lepak2,main2,jalan2 kat danga bay tu,kami pon balik la ke hotel terchenta,,,rehat kan badan n prepare untuk berseronok esok nya,,,
  • pagi bangun,siap2,breakfast,,,







  • lepas tu ade la taklimat skit2,,,besa lah nama pun klas trip mesti ada taklimat kan kan kan,,,huhuhu ;p
    • pasal imigresen la,do n don't time kat sane-wahhhh sungguh la leceh~~

  • huhuhu excited gila nih nak pergi sana,tapi bila memikirkan nak kena pergi turun naik pasal pasport tu la buat spoil sikit my mood time tuh-dah nama pun jenis moody kan~~
  • dah masuk Singapore tu(wuuhuu),,,tak boleh suka ati mak tiri bapak angkat korang je ek nak maen snap2 gambar-diaorang siap ade camera zone tau-strict bukan,,,
  • dalam perjalanan ke US aku sempat lelap jap,sebab ape???sebab nye OTW tu aku sangat2 la boring sebab view tak best pun dan lama,,,
  • dah sampai je US,ape lagi photoshot session begin,,,muahahahahahah,,,






kanak2 riang kan~~

my castle ~~



dier cakap-HALLO~~














*letak sikit je gambo nye,,,banyak kat fb gua la~~

  • masuk je terus teruja tengok banyak gila mainan,arghhh colorful tak yah cakap la kan,,,
  • macam2 theme yang ada kat situ,,,
  • main main main,jalan jalan jalan,snap snap snap,lastly shopping,,,
  • after dat,kiter pergi ke mana ntah aku tak ingat nama tempat tu,kat mustafar store kot,nak beli la sourvinier sikit kan, buat kenangan,,,






  • dah siap shopping,lepak jap then balik la ke Malaysia ku terchenta~~
  • penat memang tak yah cakap la kan,,,
  • so balik hotel,rehat jap,diaorang ajak kuar makan,aku mula tak nak dah,perot gua masuk angin-aduh,,,di pujuk,di rayu,d goda ema,amoi,mell akhirnya aku tewas,,,hahahahah-ayat drama~~
  • nak tau tak kenapa diaorang ni beria giler nak kuar-sebab dekat FOS ade sale~~haishhhh,,,tapi aku tak shopping pon kat sana,,,aku shop kat kedai ape ntah,beli lah tshirt for me n my adek bradek,,,
  • pastu pergi makan,lepas makan diaorang cakap nak g pasar karat,but me n emma dah tak larat-perot aku memang tengah merusuh meminta d belai-cewahhh,,,
  • balik,tidur tak ingat apa dah la,,,
  • then the next day,lepas berkemas,check out,kiterorang pergi ke taman hutan bandar(kalo tak silap aku la nama dia macam tu)




  • aktiviti adalah sesi membeli belah spect,cd dan makan-serius mee rebus n bakso kat sini sedap wehhhh~~
  • siap aktiviti di atas sudah tibe lah masa pulang ke tempat asal kiter ye kawan2,,,
  • sesampai nya kami d uitm terchenta,apa lagi kasi turun lah barang kan,balik la ke lubuk masing2,,,
  • then malam itu kiter sume tak tido malam buat reseach-terbaek bukan,,,sebab esok nya tu nak kena hantar,,,and big applause to us sebab leh siap kan jugak hahahaha,,,memang budak2 SR pakar wat keja last minutes,,,
pape pun memang seronok dapat berseronok ngan korang sume



2 comments: